torsdag 25 november 2010

Vardagsglädje och adventförväntan

Dagens tantvarning 1:
Jag småpratar om bakformar med annan okänd kund inne på Konsum. Tröstar mig med att hon nog var yngre än jag, så det kanske inte är så tantigt iallafall? Och det var hon som började prata, inte jag.

Dagens tantvarning 2:
Jag ler stort när jag upptäcker att det äkta farinsockret är tillbaka, det där lite fuktiga. Visserligen i påse istället för kubisk burk med rundade hörn, men ändå. I flera år har jag bara hittat farin strö, vilket inte känns helt rätt. Om det gör någon smakskillnad vet jag inte, men känslan!

Nu ska jag röja i köket och sen göra iordning degen som ska bakas ut på lördag. Efter det lär min mentala ålder vara på sisådär 48 så jag funderar på att kompensera med att poppa en alkoläsk eller börja tjuvröka. Fast det faller förstås på att det enda drickbara vi har i kylen är mjölk och det finns ingen i hushållet jag kan norpa cigg av...

Inga kommentarer: