söndag 28 november 2010

Dagvill men inte rådvill

Hela året har jag varit typ en månad efter - så fort jag insett att det var juni så blev det juli och så vidare. Jag har aldrig verkat komma ikapp. Inte förrän nu och då går jag givetvis för långt åt andra hållet istället.

I flera dagar nu har jag lovat storebror att på måndag börjar paketkalendern. Han har fått bestämma att han öpnnar första paketet och lillasyster nästa dag (tillhör inte de galningar som kör varsitt paket till alla ungar - inse vilket JOBB!) och så sent som ikväll pratade vi om det innan han somnade. Paketen slog jag in igår, så ikväll återstod bara att hänga upp kalendern och knyta fast paketen. Messar med C-syster om kalenderstatusen och hon skriver nåt om tisdag kväll... jag kollar kalendern och mycket riktigt - det är ju december först på onsdag!

Det blir till att knyta upp två paket till, för sonen lär knappast ha glömt till imorgon och det är nog viktigare att jag håller mitt ord än att han börjar just i december. Dock föll numreringen lite, men jag väntar med den till nästa år och låter honom välja ett paket om dagen precis som förra året. Fast nu varannan dag alltså. Lillasysters paket ligger inne i säcken och storebrors hänger utanpå, så han inte ska råka välja ett paket som innehåller en tröja i storlek 80 ;-)

Inga kommentarer: