tisdag 30 november 2010

Ditt och datt

Mirakulöst nog hade Leo helt glömt bort paketkalendern trots att den hänger fullt synlig på hans dörr. I morgon blir det dock dags att öppna första paketet, på rätt dag och allt. Jag berättade om det ikväll och påminde om att lillasyster ska få öppna varannan dag, varpå han med eftertryck sa "det ska hon INTE". Det kan bli intressant det här.

Annars har vi lekt tåg i sofffan hela familjen. Leo satt i min famn, Flora i hans och Martin fick sitta längst fram och köra. Sov-tåg till Luleå: "sen vi gå av, promenera en liten bit till mommo och moffa och säga hej. Du får träffa din mamma, mamma. Och din pappa" :-)

Kvällarna är väldigt mysiga nuförtiden. Vi börjar med Tagepromenad så fort jag kommer från jobbet. Leo åker Floravagn och vi tittar på julpynt och pratar om allt möjligt. När vi kommer in har Flora hunnit äta kvällsgröten i lugn och ro och vi andra kan sätta oss och äta. Leo har oftast ätit middag redan innan eftersom det blir lite sent, men han brukar sällskapsäta lite grönsaker iaf. Sen blir det lek eller små Einsteins innan läggdags vid sju. Skönt att ha hittat rutiner som funkar trots att det är fem familjemedlemmar som ska bli någorlunda nöjda större delen av tiden.

Dock har skrikmorgnarna återvänt efter några lugna nätter. Ett mycket, mycket jobbigt sätt att starta dagen, men jag misstänker ett samband med att jag är hemma så lite och hoppas det blir bättre efter nyår. Nedräkningen på jobbet har sannerligen börjat. Snart öppnas förhoppningsvis helt nya dörrar!

Inga kommentarer: