tisdag 23 november 2010

Något trött

03:15
Överväger vilket som är bäst - gå upp och leta en viss traktor för att L vill "titta på den medan jag sover" eller riskera ett långt utbrott. Väljer det förstnämnda och lyckas hitta traktorn. Somnar om.

06:00
L vill gå upp. Små Einsteins, smoothie och flingor i soffan. Min idé om att inte se på tv på morgonen känns sedan länge väldigt absurd. Så länge han frivilligt äter frukost är jag nöjd.

07:20
Väcker M så jag kan gå till jobbet. Den enda som oberört sover vidare är F, trött efter att ha varit uppe och röjt mellan halv åtta och tio igår kväll. Hon verkar ha insett att det är bästa tiden för att få odelad egentid.

Nu är klockan kvart i nio och jag har redan avverkat tre koppar kaffe. Det ser ut att bli en sån dag.

2 kommentarer:

s sa...

Ser ut som min dag... fast utan barn :)

e sa...

men inklusive traktor? ;-)