måndag 1 februari 2010

Tomorrow, tomorrow

Imorgon börjar allvaret. Efter två härligt lata veckor, då hela familjen varit ledig, är det dags för M att börja jobba. Jag misstänker att det är först nu vi kommer att få veta hur Leo egentligen reagerat på att bli storebror. Hittills har ju alltid M kunnat hitta på något med honom när jag måste trösta eller amma lillasyster, men nu får jag bli lite mer kreativ själv.

Vi ska dessutom på första BVC-kollen imorgon, så det blir påklädning av två kids och tid att passa. Kan bli intressant. Fast känner jag storebror rätt så blir det inga problem att ta sig dit, men ett rejält raseriutbrott när vi kommer hem och ska gå in. Det spelar ingen roll hur kallt det är eller hur länge vi varit ute - han vill ändå alltid vara ute lite till. Jag längtar till sommaren...

Tack och lov är det mesta betydligt enklare med barn nummer två. L fick ammas medan jag satt i en bekväm fåtölj med vatten, fjärrkontroll, bok, tidningar och telefon lättillgängligt på bordet bredvid (ja, han kunde gärna käka en timme om han fick). Men F kan lika gärna käka medan jag går och letar efter storebror som gömt sig (favorit just nu), bygger med duplo eller kör bilar. Det gäller dock att ha koll på att Ls pussar inte plötsligt övergår i att testa hur hårt Fs öra sitter fast, eller en lite för hård "klapp" på huvudet.

Lite nervöst känns det allt, men ändå mycket bättre än om vi inte fått den här tiden allihop att landa i det och lära känna Flora litegrann. De tio pappadagarna är nästan ännu mer värda den här gången.

2 kommentarer:

C sa...

Lycka till! Det knölar kanske lite i början men snart har du rutin. Kram!

Unknown sa...

S slutar ju redan kl 13 imorgon! Och flickorna får skjuts hem av annan förälder. Bara så du vet. Som backup liksom.