fredag 19 februari 2010

Räcker det inte nu?

Jag trodde aldrig jag skulle klaga över snö men nu tycker jag faktiskt det räcker! Det är väl en sak om man bor där snöröjningen fungerar men det gör den inte här. Leo vill ju gärna leka ute men tar sig knappt fram där det inte är plogat... och det är liksom inte så mycket som är plogat.

Härom dagen hade de ÄNTLIGEN gjort gatan utanför oss ren och till och med plogvallarna var borta. Inte som förra veckan då jag fick LYFTA lilla sittvagnen (tack och lov att det inte var den stora iaf) med en sovande Leo i eftersom en bil parkerat precis för den enda infarten genom plogvallen. Det gick, men var inte lätt eftersom jag dessutom hade Flora i sele på magen.

Och ja, nu snöar det igen...

1 kommentar:

Hanne sa...

Helt enig, jeg lengter til våren og lange trilleturer på bare fortauer... og plussgrader!