måndag 11 januari 2010

Åssa fant

Jag har ju glömt att skriva om Leos första teaterbesök: Pomelo - den lilla elefantenTeater Tittut! Den var jättebra och det var nästan lika underhållande att titta på Leos trollbundna min, som på själva föreställningen. Hmmm... det sista får jag nog kanske hålla med om att det nog bara är jag som förälder som tycker. Men iallafall!

Efter föreställningen fick alla varsitt vykort med figurerna i teatern. Leo har hängt upp sitt i "din tumm" (som han kallar sitt rum... vi säger ju alltid "ditt rum" så det är fullkomligt logiskt) och hållt upp både dockan och snigel för att visa dem. Han har pratat mycket om den "åssa fanten eeelo" och de andra figurerna. När J-kusin frågade vad han ville ha i paket på födelsedagen så sa han "åssa fant" och när jag senare frågade vem mer än Elmer som skulle komma och äta tårta svarade han "åssa fant". Jag hoppas verkligen han glömt det till på söndag för annars lär han bli besviken! Dock har jag tänkt försöka baka en rosa elefanttårta iallafall.

Inga kommentarer: