tisdag 24 juli 2007

Utan min last, vem är jag då?

Jag insåg plötsligt att jag inte skrivit om den underligaste av alla graviditetsförändringarna hittills. Det är inte direkt något ovanligt, men för mig kändes det nästan som en identitetskris. Jag_kan_inte_dricka_kaffe!!!

Det hela var mest olidligt i början av graviditen, precis i samma veva som vi fått en ny Nespressomaskin till jobbet. Alla var förstås i köket hela tiden och testade de olika varianterna så det fullkomligt stank kaffe överallt. Eftersom jag inte berättat nåt på jobbet än höll jag en väldigt låg profil och försökte mörka det faktum att jag inte smakat en enda kopp... och att blotta lukten fick mig att vända i dörren :-)

Jag har övergått till te men längtar faktiskt tills kaffesuget ska återvända. Jag menar, finns det något bättre sätt att börja dagen? En kopp te är inte alls lika tillfredställande.

2 kommentarer:

Ina sa...

När jag var gravid med Fredrica så kräktes jag om jag råkade se chipsreklam på TV. Jag tycket det var så fruktansvärt vidrigt!

e sa...

Hehe, det var ju ännu sjukare! :-)