fredag 7 oktober 2011

DÄR SATT DEN!

Idag fick jag hämta ut två vita hundar på Systembolaget, mot erhållande av några hund-ralappar och givetvis uppvisande av legitimation. Texten på flaskan är en av de sista jag skrev innan jag började plugga och även om jag skrivit lite småjox sen dess så är jag fortfarande mest nöjd med den här. 

Vit hund följer dig trofast vart du går. Som frusen nubbe vid middagen, som digestif efteråt eller som klirrande drink .Vit hund sitter alltid fint!




Även om typografin (och läsbarheten) är långt ifrån perfekt så känner jag mig rätt nöjd med det hela. Kanske lite särskilt eftersom slutklämmen ansågs för stark för oss svenskar. Systembolaget krävde censur-etikett, och detta trots att texten inte syns förrän man redan köpt flaskan!


Sist men inte minst kan jag dessutom tala om att det är Tage som stått modell till den fina vita hunden, trots att han har "fel" färg.

Nu ska vi prova hunden som klirrande drink, enligt uppmaningen. Men gud nåde den som säger att det ska sitta fint...

Inga kommentarer: