måndag 16 maj 2011

Tillbaka i tråkiga stan

"Det är tråååååkigt i Hägersten" konstaterade Leo missnöjt när det var dags att åka hem från torpet. "Vi kan väl stanna? Snääääälla mamma?" Jag håller med, det är något visst med torpet (även om jag inte tycker det är så tråkigt hemma heller). Men har man föreläsningar så har man. Irriterande nog ligger vårt schema ofta på varannandagsbasis, vilket säkert är bra med tanke på att man kan läsa på inför nästa dag. Dock är det mindre bra om man vill passa på att hänga på torpet under Ms pappaledighet.

Till helgen flyger både make och kids upp till norr och då tänker jag först passa på att vara lite social och sen drar jag till torpet för två dagar med bara plugg, plugg och mera plugg. Tenta den 1a juni och väldigt intressant litteratur (den mesta). Jag har Tage med mig som sällskap och restätare. Håll tummarna för fint väder!

Inga kommentarer: