onsdag 25 maj 2011

Tillbaka i stan

Jag väntar med spänning på att få tillbaka rapporten från förskoleobservationen som ska komma idag. En del andra kursare har redan fått sina och det ska bli skönt att (med största sannolikhet) kunna bocka av ännu en grej från att-göra-listan.

Hemma är det väldigt tomt utan både barn, make och hund. Inga leksaker som sprids ut, inga russin att trampa på och både fjärrkontroller och ljuslyktor kan ligga framme på bordet. Jag pratade med alla (utom hunden) på Skype i morse. Flora skickade slängpussar men Leo verkade tycka det var lite kluvet. Det enda han sa var "jag längtar efter dig, mamma" och "nu vill jag inte prata mer". Sen återgick han till att leka dinosaurietåg med mommo. Det är lite jobbigt att det dröjer så länge innan vi ses, men förmodligen är det värre för mig än för dem.

Nu ska jag sätta mig med böckerna igen. Lite svårt att komma igång idag, men det ska nog ge sig. Förutom att plugga har jag dock en diger lista att beta av: packa inför Norge och Sattis, handla lite småjox innan dess, fylla i FP-dagar för sommarlovet, betala räkningar, skriva ut flyginfon och andra viktiga saker. Tack och lov måste ju inte allt fixas idag! Dock har jag tänkt att jag ska bli klar med den tjockaste och tråkigaste boken idag, så nu är det bara att kavla upp ärmarna och sätta igång. Läs, läs, läs!

Inga kommentarer: