måndag 30 maj 2011

Nedräkning pågår

En dag kvar till tentan. Ena stunden känner jag mig ganska påläst och kunnig, nästa stund upptäcker jag att det finns ännu mer att lära mig - och att det faktiskt finns en risk att allt jag kan nu ikväll på något mystiskt vis har raderats imorgon.

Med andra ord är det precis som det ska vara innan en tenta. Ångest och lugn om vartannat. Det är väldigt skönt att vara ensam hemma så resten av familjen slipper drabbas av svängningarna. Men jag längtar väldigt till fredag då jag får träffa M igen, och till måndag kväll då jag får krypa ner till sovande småttingar i midnattssolens sken.

Det känns obegripligt att termin ett snart är avklarad och bara nio till återstår. Det går i ett rasande tempo, så rätt vad det är kommer jag att vara färdig. Lagom till 40-årskrisen och allt! Kunde inte ha planerat det bättre ;-)

Nu är det läggdags för imorgon väntar en dag av plugg. Håll tummarna för att det kommer många frågor om språkutveckling och identitetsutveckling för hittills tror jag det är det som sitter bäst.

Inga kommentarer: