fredag 21 augusti 2009

Morr morr morr

En fredagkväll efter Leos läggning passar det givetvis utmärkt att åka och storhandla på Coop. Med hjälp av Shop Xpress så klarar man ju att storhandla på egen hand utan att stressa ihjäl sig för att hinna packa ner allt innan sakerna pressas sönder på bandet.

Jag skulle börja med att panta flaskor men då stod ett helt fotbollslag och pantade stora säckar, så jag bestämde mig för att panta efteråt istället. Coop har ju den bra välgörenhetsknappen och eftersom fotbollsledaren såg så dryg ut och ignorerade andra som ville panta så bestämde jag mig för att det fanns andra i världen som behövde mina 6:50.

Hur som helst så tänkte jag i det läget att det vore väl typiskt om jag inte skulle råka ut för avstämning i kassan nu också. Man_ska_inte_tänka_så.

Givetvis var det precis vad som hände. Där stod jag med tre stora PERFEKT packade tygkassar (varav en i gigantoformat) - tunga saker underst, ömtåliga överst. Jag hade till och med kommit ihåg att lyfta dem då och då så jag inte skulle packa dem för tungt.

Men nu var det såklart bara upp med allt på bandet och sen packa ner det igen. Det var INGEN efter mig i kön och hon som gjorde avstämningen gick tillbaka och ställde sig med armarna i kors när hon var klar. Ja, jag vet att de inte SKA packa, men ÄNDÅ!!!

Det minsta Coop kunde göra skulle vara att på något vis automatiskt notera i sina system att jag passerat kontroll utan problem och därmed kunde det dröja lite längre till nästa gång. Det går ju på kortet så det borde inte vara omöjligt. Som det är nu sker det helt slumpmässigt och jag tror inte jag Shop Xpressat mer än någon enstaka gång sen förra gången - då med två halvgriniga ettåringar i vagn. Den gången var det mitt på dagen och också helt lugnt i affären så jag misstänker nästan att de bara kör kontrollerna under tider då få handlar. Folk skulle väl bli vansinniga annars, om de sinkade hela kön. Men betyder det att jag måste börja handla när alla andra gör det? Eller sluta med Shop Xpress?

Lite sur på Coop är jag allt. Dessutom verkar de ha slutat med hela Organix-serien så nu är det slut med söta små russinaskar för Leos del. Dubbel-morr.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Det funkar väl precis så som du tycker, dvs går det bra vid en avstämning så dröjer det innan det blir avstämning nästa gång. Skulle det däremot vara fel på ngt sätt så blir du kollad oftare. Det är den infon som jag fått och som är rättvis tycker jag.
/Elin