måndag 27 juli 2009

Snabbvisit i stan

De senaste dagarna har jag bland annat kunnat konstatera följande. Leo gillar sill och potatis och handskalade färska västkusträkor. Han gillar fortfarande inte kallt vatten och tycker att havsbad är grymt överskattat.

Sen återkomsten till torpet har han också utvecklat en besatthet för traktorer (kan vara mina gener som spökar där också).Varje gång vi passerar maskinhallarna så pekar han på traktorerna och säger tatta, tatta! Lyckan är total om vi stöter på fasin A eller fasinfar K körandes nån av dem. Hemma hos andrakusin I finns dessutom en fin leksakstraktor som fasin A haft som liten. Den är Leo så förtjust i att han vägrar släppa den när han är där. Vi hade tänkt leta efter något liknande men idag när Leo och Martin kom till farmor och farfar visade det sig att de sparat Martins gamla traktor som var precis likadan. Leo är mycket, mycket nöjd :-)

Nä, nu ska jag layouta lite - vilket är anledningen till att jag är i stan. Dessutom måste jag ut och klippa gräset för det är vår utevecka... och av gräslängden att döma så har det inte blivit gjort de senaste veckorna. Jag saknar vår gamla flymo, elklippare är bäst!

Inga kommentarer: