torsdag 2 juli 2009

I otakt är tiden

Herrejösses. Vi har inte varit så farligt petiga med att hålla Leos sovrutiner exakt på minuten men alltid brukat låta honom sova tills han vaknar själv. Oftast blir det en timme, ibland två.

I onsdags åkte jag dock på lite ärenden och Leo somnade i bilen. Han hann sova kanske 20 minuter så jag tänkte att det går säkert bra att lyfta över i vagnen så fortsätter han sova. Men icke. Trots lååååång promenad så var han klarvaken... och förstås gnällig på eftermiddagen.

På kvällen somnade han rekordsnabbt klockan sju och nu tror ni förstås att han sov extra bra eftersom han hade mycket att ta igen. Jag säger bara moahhahha. Först vaknade han femtielva gånger under kvällen. Och sen, när klockan var tjugo i fem (inte ens morgon alltså!!!) var han pigg och ville upp! Det var stört omöjligt att få honom att somna om, så M gick upp och jag sov sporadiskt mellan varven (Leo ville in och väcka mig hela tiden).

Hela dagen har varit sajko och trots att han var helt slutkörd (inte sovit sen tio på förmiddagen) så tog det lång tid för honom att somna nu på kvällen. Jag hoppas verkligen att den tidiga morgonen inte upprepar sig imorgon också... pust.

1 kommentar:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Hjälp vad galet det kan bli. Fy i vale, vilken natt det lät som! Förstår att ni var zombie!