fredag 5 juni 2009

Rapport från verkligheten

Medan jag väntar på att tet ska bli klart kommer här en liten rapport från den tillfälliga fyrabarnsfamiljen. Det hela flyter över förväntan bra, fast jag är ändå glad att jag inte är tvillingmamma. Ettåringarna kommer oftast bra överens och Leo har kommit med leksaker till Elmer och till och med pussat honom när han varit lite ledsen och suttit i min famn. Ibland vill de förstås leka med samma leksak och i förmiddags blev det strul när Elmer inte ville vara ute medan Leo tyckte det var jättespännande med allt vatten som han kunde slaska med i sandlådan. Det var dessutom dags för lunch så det slutade med att jag bar in dem gallskrikandes, en under var arm. Elmer ville nog egentligen in, men eftersom Leo blev så upprörd tyckte han det var bäst att hjälpa till med gastandet.

Tack och lov går det mesta över med lite mat och sen var det dags att sova middag. Elmer somnade fint i sin säng och Leo blev rullad på uteplatsen.

På morgonen var vi på coop med nya jogging-/cykelvagnen som har plats för två barn. Elmer ville först inte åka så han fick sitta i selen, men sen testade jag igen och då gick det bra. De var nöjda i affären och jag handlade med shop-express för det är ju så smidigt... om man inte åker på kontroll som vi förstås gjorde!

På Coop hittade jag till min stora glädje pitepalt, så nu har jag stekt den till en välförtjänt lunch! Nu ska jag passa på att dricka te och läsa DN, enligt beräkningarna har jag minst en halvtimme på mig... fast man ska aldrig ropa hej.

Saker jag lärt mig idag:
- varför mamma alltid sa att det är praktiskt med enplanshus
- det finns faktiskt bebisar som somnar på två minuter, själva i sängen

1 kommentar:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Du verkar ju fixa det strålande som tvillingmamma! Åka och handla med båda kräver faktiskt lite mod. Och häftigt att de är så synkade och sover samtidigt! Mina pojkar har inte alls normala rutiner för åldern. Undrar hur det går på dagis för ännu verkar de inte intresserade av att ändra nåt. De sover runt 9-11 och sen på eftermiddagen runt 15-16. Dvs vakna när alla andra ettåringar sover lunch! Fortsatt lycka till!