fredag 31 oktober 2008

Äntligen hemma!

Monaco var som sagt bra. Givande jobbmässigt och skönt med ett avbrott. Bara första natten var jobbig, när jag visste att skruttas grät och antagligen undrade var jag var. De två andra nätterna satte han i sig massor av välling och sov bättre än vanligt! :-)

Det var dock en väldigt otålig Emma som väntade på bagaget, åkte tåg och tunnelbana och sen gick sista biten med väldigt raska steg genom duggregnet. Tage var först ut i hallen för att möta mig, viftade på svansen och rullade runt på golvet medan jag kliade mage.

Sen kom ett glatt litet skrutt i famnen på sin glada lilla pappa. Jag hade oroat mig lite för att han (skrutt alltså, inte pappan!) skulle vara avvaktande men det visade sig vara en oro helt i onödan. Efter en stunds gos och breda leenden ammade han och sen var det bums i säng eftersom han redan fått vara uppe extra länge.

Vår plan var att fortsätta med välling kl 22 så att han förhoppningsvis skulle fortsätta med sina nya goda sovvanor. Jag höll mig undan för att han inte skulle få för sig att vilja ammas istället, men det hjälpte tyvärr inte. Flaskan ville han INTE ha. Istället ammade han som en besatt hela natten, vilket resulterade i att han kissade igenom blöjan på morgonkvisten. Så mycket för den planen.

Ikväll verkar det dock gå bättre. M har just sövt om honom med en flaska välling och jag hoppas det betyder mer än två timmars sömn. I Monaco sov jag nästan sju timmar på raken en av nätterna och det har jag inte gjort sen Pre-Skrutt. Tyvärr hade jag svårt att somna de andra två nätterna, vilket var YTTERST irriterande.

Jag får väl hålla det här i minnet om en fjorton, femton år då jag klagar över att Leo sover bort hela dagarna. Brås han på mig så lär han såsmåningom bli en morgontrött och sur typ...

Inga kommentarer: