fredag 26 augusti 2011

Som ett brev på posten

Det är så klyschigt att jag knappt ids skriva det. Efter fyra dagar på dagis (varav en på egen hand, gick kanonbra!) har Flora hunnit fånga upp sin första dagisförkylning. Feber, hosta och rinnande näsa. Dagens plan - att både hinna läsa flera kapitel inför kursstarten och klippa mig hos frisörskan tvärs över gatan - gick helt om intet. Istället har det blivit en massa ritande, böcker och för Leos del även tv. Medan Flora sov middag hann jag iallafall jobba det jag lovat, tack och lov.

På kvällen såg vi Emil på Barnkanalen. Leo tyckte det var på gränsen till för spännande så vi satt i tvsoffan allihop för säkerhets skull. Efter att ha tittat en stund, utbrister han förvånat "hon kan prata den där lillasystern!" Det hade nog inte slagit honom att Flora också kommer bli bättre på att prata :-)

Nu ska jag läsa lite av det jag tänkt läsa under dagen och sen ta lite fredagsmys framför tvn, utan Emil men med maken. Vi skulle egentligen åkt till torpet ikväll, men har avbokat bilen eftersom Flora är sjuk. Pojkarna tar tåget imorgon istället och lånar farfars bil sen. Jag och sjuklingen blir kvar i stan, så jag räknar inte med så fasligt mycket pluggtid. Men det ska nog ge sig ändå!


Inga kommentarer: