måndag 20 juni 2011

Snart styr vi näsorna söderut

Norrbottenssemestern går mot sitt slut och Flora har nästan lärt sig gå. Men bara nästan. Hon ställer sig upp utan stöd och går bra även om hon bara får hålla i en hand. Men den handen släpper hon inte. Jag misstänker att det blir som med Leo - när hon väl går så kan hon det redan hur bra som helst.

Hon kallar inte Leo för Lollo längre, utan säger numera något som mest låter som Leena. Det tog ett tag innan jag förstod att det var honom hon menade. Hon frågar efter honom direkt om hon inte ser honom och vill ha allt likadant som han. Härom dagen när vi åt glass och han fick en speciell skål och sked (mamma och pappa hade bara en sådan) vägrade hon ens smaka på sin glass förrän han var klar och hon fick överta skålen. Jag ser framför mig åratal av syskonkonflikter om saker som är nästan likadana men inte tillräckligt...

2 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Heja Flora! Jag märker också att lillebror ska göra samma som brorsorna, men han är nog inte lika bestämd ännu :-)

e sa...

Bestämd är bara förnamnet - idag på planet skrek och fäktade hon för att hon inte fick eget säte som Leo. Nästa gång vi flyger tänker jag ljuga att hon är 2 år, även om det blir dyrare biljett ;-)