fredag 6 februari 2009

Inte är det så pjåkigt...

...här på andra sidan jorden. Efter ett par molniga dagar (vilket bara var skönt) har vi njutit av härligt sommarväder, varmt men med en skön bris. L8 hade köpt Toddlers Lotion, faktor 30, åt oss så till och med jag vågade mig ut i linne :-)

Resan gick faktiskt riktigt bra... men förstås var det helt annorlunda än när jag reste själv och kunde ställa in mig i zombie-mode, se film och sticka. Nu gick det mer ut på att underhålla Leo och att försöka passa på att sova när han väl sov. Det blev en del bängel och tårar men också stunder då han satt i sin vägghängda korg och skrattande lekte tack-tack med klossarna eller åt russin. Jag är verkligen glad att vi packade hans lilla neccessär (som han fick av mommo) full med klossar, för han blir så glad varje gång han ser dem.

Leo tog ett par dagar på sig att komma i balans. Att han dessutom är förkyld gör förstås inte saken bättre. Men idag har han varit på riktigt bra humör och verkar ha ställt om sig till den nya tiden och klimatet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart att höra från er!! Skönt att resan gick relativt bra, och vem blir inte glad av klossar!!!

Här hemma är det bara slask och lite blåsigt, allt som varken jag eller C är så förtjusta i! Men tanken på att ni har sommarvärme och njuter gör det lättare! Dock mycket avis!!

Är mycket nära till en kommande flytt nu!! Dock inte 100% klart än.... Nyfikna?? Hi hi..

Många kramar
Från Micro-familjen.

Anonym sa...

Jag blir allt lite avundsjuk...!