tisdag 15 juli 2008

Det går undan...

Stora killen har bytt till sittvagn. Jag upprepar: sittvagn! De senaste veckorna har han nämligen kämpat för att få upp överkroppen när han åkt vagn och har vi bullat upp honom med kuddar har han nästan kastat sig framåt för att komma högre upp. Så fort vi kom hem bytte vi ut liggdelen mot sitt-dito. Det känns lite ovant men L är väldigt nöjd.

Semestern har gått fort men det har varit väldigt lata och sköna dagar på torpet. Varje morgon har M och L gjort frukost och sedan har L suttit i Ms gamla barnstol medan vi åt. Sedan har de tagit med sig Tage och hämtat tidningen och L passade på att sova förmiddag. Jag har läst, sörplat kaffe och njutit av lugnet. Körsbären hann mogna (till skillnad från förra året då fåglarna tog allt medan vi var i stan) och vi åkte hem med flera liter.

På kvällarna har vi ibland sett film på lap-topen, hälsat på Ls fasiner eller suttit med pannlampor och löst korsord. Vi har avancerat från tre till fyra ugglor i Allerskryssen, med viss sms-hjälp från MoP och co som höll på med samma kryss i Satta.

Nu är vi tillbaka i stan och L sover för tillfället förmiddag. När han vaknar är det snart dags för morot-palsternacka-potatismos och kanske lite äpple till efterrätt. Han börjar vara riktigt förtjust i maten nu och bäst är nog kvällsgröten eller möjligtvis avocado. Igår var vi på IKEA och då köpte jag en haklapp med ärmar, som en liten bakvänd jacka. Den hjälpte en del men jag tror ändå han lyckades kladda ner kläderna under med gröt...

Barnstolen vi skulle ha var såklart slut i lager så det blir ett besök till snart. Vi hittade förstås lite smått och gott ändå, även om jag var duktig och påminde mig om att inte köpa en massa före flytten. Nu är det bara en månad kvar!

Inga kommentarer: