måndag 21 maj 2012

Tyst och tomt men effektivt

Medan ungarna leker i snön och verkar ha bosatt sig i Sattajärvi IF-overaller och M distansjobbar (i IF-overall?) har jag haft eoner av tid då jag varken behövt fixa frekventa måltider, städa upp efter dessa eller berätta godnattsagor om racerbilar. Det känns mycket, mycket ovant.

Igår började jag dagen med att träna ett ganska tungt styrkepass och därefter tillbringade jag flera timmar med att olja in staketet runt stora uteplatsen. Såhär i efterhand inser jag att jag lätt hade kunnat skippa träningen innan och bara nöjt mig med knäböjningarna vid oljeburken. Det gör som lite ont att gå idag...

Idag har jag först pluggat i solen, sen haft grupparbete, sen jobbat lite för gamla jobbet och så pluggat lite mer. Nu återstår en liten skvätt plugg igen, innan det är dags att sova ostört en hel natt. Om jag nu inte vaknar ändå förstås, som jag gjorde i natt. Gamla vanor är svåra att bryta...

Inga kommentarer: