lördag 18 februari 2012

Jahapp

Projektorlampan tog slut lagom till kvällens Sherlockavsnitt, så nu sitter jag, M och lillasyster vid varsin dator istället. Sherlock får dock vänta till en annan dag eftersom den förtjänar att ses i storformat och vi tack och lov redan satt den på inspelning. Vi har inte bytt lampa sen vi köpte projektorn 2008 så brinntiden får man väl säga var rätt bra ändå.

Tidigare på dagen har jag träffat bästa vännen M för att gå på hennes systers vernissage på ett galleri i gamla stan. Jättefina bilder och sniderier! Senare på kvällen, när ungarna somnat, drog M-syster med mig ut för att jogga(!) i det slaskiga snövädret. Blöta om fötterna och med prickiga glasögon kom vi sedan hem som värsta hurtbullarna och fick sällskap in i porten av grannens uppklädda festgäster. Kontrasten var total.

I övrigt går tankarna till L och framför allt till hennes barn, barnbarn och barnbarnsbarn. Det är svårt att tänka på henne utan att också tänka på sång och glada skratt. Det är inte alla förunnat att få lämna sådana fina minnen efter sig och jag är glad att L blev en del av min barndom också. Vila i frid och fortsätt sjung!

Inga kommentarer: