söndag 25 september 2011

Motsatsen till visdomstand?

Mysig dag avslutas med mysig middag i härligt solsken på den lokala pizzerian. Också spring-i-benen-Flora sitter snällt på sin stol (uteservering vid trafikerad väg är tydligen lösningen på problemet).

Plötsligt hör jag ett kras och spottar ut nästan en halv tand. Samma tand som lagades provisoriskt (i väntan på tid till rotfyllnadsexpert, vilket kan ta upp till 18 månader) efter femtioelva tandläkarbesök, inflammation och penicillin strax innan neurotentan i våras. Då var nog botten nådd när jag vaknade upp två dagar innan tentan med kliande röda utslag över hela kroppen.

Med fem dagar kvar till hemtentainlämning på Neuro II och alltså noll tid till tandläkarbesök börjar jag ana att denna tand försöker sätta käppar i hjulet för min utbildning. Jag tror det är dags att plocka fram stora tången.

Inga kommentarer: