fredag 15 april 2011

Hej hopp...

...nu är det vår! Efter en förmiddag i plugget skyndade jag hem till två små solstrålar som ätit glass i vårsolen tillsammans med mommo. Vi blev kvar ute hela eftermiddagen: cyklade balanscykel, tittade på myror och spindlar, kände på mossa och grävde i sandlådan. Sen fikade vi gårdagens äppelbullar nere vid sandlådan och lekte lite till. Mommo passade på att hänga tvätt utomhus (premiär för i år) och sen åt barnen middag ute (också premiär för i år). Riktigt, riktigt härligt!


När det blev läggdags sa Leo "det var så kort... det brukar inte gå så fort den här, den här..." jag föreslog "dagen" och det var precis det han menat. Så jag fick försöka förklara att tiden går fort när man har roligt :-)

Nu har jag hunnit fixa snygga tabeller av förskoleobservationerna, så det är bara själva texterna som återstår och det ska jag sätta igång med imorgon. Fick installera illustrator på Martins dator för att fixa tabellerna, för det är banne mig omöjligt att göra något snyggt - eller ens i närheten av snyggt - i officepaketet.

Med en härlig vårdag i minnet passar jag på att dekorera bloggen med en midsommarbukett från torpet...

Inga kommentarer: