måndag 10 maj 2010

Två år och etthundratolv dagar

Så lång tid tog det innan vi fick ett jakande svar på frågan "ska vi gå och lägga oss". Det är väldigt skönt som omväxling till alla "neeeeeeej" följt av tårar och spagettiben, oavsett hur trött han är.

Från och med igår verkar det som han dessutom kan njuta av en godnattsaga. Vi har försökt flera gånger i omgångar förut, men det har inte funkat eftersom han bara velat brotta sig ur sängen. Läsa böcker dagtid har han alltid gillat, men det där med att gå och lägga sig har varit så tråkigt att inte ens en favoritbok har kunnat göra det mysigt. Men nu - peppar, peppar - kanske det vänder!

Både igår och idag har jag fått läsa Lisa, Sam och sköldpaddan. En bok jag tror mamma och pappa är innerligt leds på att läsa men som Leo verkar gilla lika mycket som jag gjorde när jag var liten. Illustrationerna av Ilon Wikland tycker jag fortfarande är härliga att titta på, även om själva storyn inte bjuder på så många överraskningar mer ;-)

1 kommentar:

Ina sa...

HAHAHA! Jag både jag och D skrattar igenkännande!